Genuint opptatt av service og god kundebehandling

Thorolf Rudolfsen begynte allerede som 23-åring som bilselger hos Bilsenteret R2. Salgsprat har vært en del av oppveksten og noe som tidlig begynte å trigge han. Etter bare 8 år som bilselger ble han «gjort» til daglig leder, i en alder av 31 år.

Thorolf (40) er vokst opp på gård og hatt interesse for bil og motor så lenge han kan huske. Og salg – det ligger nok i genene, sier Thorolf. Ved siden av gårdsdriften jobbet far som selger og det var mye snakk om god salgs- og forretningsskikk hjemme, forteller han.

Med bare 7 minutter til arbeidsplassen tar han sjelden med seg jobben hjem. Når han er hjemme vil han være det 100 prosent. – Det er bedre å kjøre de 7 minuttene om det skulle være noe enn å ta med kontorarbeidet hjem, sier 3-barnfaren.

Fra Elkjøp til Bilsenteret R2

Thorolfs første arbeidsplass var som selger hos Elkjøp på Årnes. Her lærte han mye om service og god kundebehandling. I dag er det nettopp det han er genuint opptatt av.

– Etter å ha vært i elektronikkbransjen noen år dukket det opp en ledig stilling som selger hos Brennhaugen Bil (i dag Bilsenteret R2) i 2000. Med stor interesse for både biler og salg var det en jobb som var midt i blinken for meg. Jeg søkte, fikk jobben og stortrives fortsatt – etter 17 år.

Ble daglig leder i 2008

Mye har skjedd siden jeg begynte her som selger i 2000. Vi fikk blant annet ny eier i 2004 og byttet samtidig navn til Bilsenteret R2. Det var Steinar Rudolfsen, som i dag er største aksjonær og styreleder, som kjøpte bilforretningen på Oppaker i 2004.

Fire år senere – i 2008, ble Thorolf spurt om å overta rollen som daglig leder. Det takket han ja til. Foruten å være styreleder hjelper Steinar oss med en del av papirarbeidet, slik at jeg fullt og helt kan bruke tiden på ledelse, salg og kundeservice.

Skapte visjonen: Fornøyde bileiere

Det ble et spennende skifte i 2004 da Steinar kom inn som ny eier og hadde mange nye ideer. Sammen skapte vi visjonen – Fornøyde bileiere – og satte oss knalltøffe mål. Alle ansatte var med på å stake ut veien videre og vi nådde målene raskere enn vi hadde regnet med.

Utviklingen for oss har vært formidabel. Jeg er utrolig stolt av alle våre dyktige ansatte som hver dag gjør sitt aller beste for å gi kundene våre en god opplevelse. At vi har gjort mange ting riktig har vi fått bekreftet ved å motta utmerkelser og gjeve priser. Uten dyktige og lojale ansatte ville vi ikke vært der vi er i dag, sier Thorolf.

Service og god kundebehandling skaper tillit

En selger skal ikke ha dårlig tid – det merker kundene fort, og trekker seg. Tid og gjensidig tillit er nøkkelord som er viktig for oss på Bilsenteret R2. En god handel handler vel så mye om service og god kundebehandling. Har vi ikke det på plass vil ikke kundene komme tilbake.

Et godt eksempel på god kundebehandlering er historien om paret fra Kragerø som velger å kjøre 25 mil hver vei for å bruke bilforretningen på Opaker. – Vi kommer hit fra Kragerø bare på grunn av god service fra Thorolf, uttalte de til lokalavisa Raumnes i fjor.

Fra spøk til alvor

En annen artig historie er om den gode bruktbilkunden som alltid spøkte med at når han vant i Lotto måtte vi ha drømmebilen hans klar. Historien er nesten for god til å være sann, men sannheten er at bruktbilkunden holdt ord. Jeg husker godt den kvelden han ringte og sa at nå var tiden kommet for nybilkjøpet.

Revyskuespilleren

Hver høst i ni år har Thorolf stått på scenen sammen med resten av revygruppa i Nes. –  Det er definitivt konas fortjeneste at jeg får bruke tid på revyscenen, sier Thorolf. Med tre barn, tvillinger på 2 og ei storesøster på 4 år, har jeg egentlig ikke tid, men det er jo så gøyalt. Det ser også kona.

Når jeg kan kombinere de to tingene jeg brenner for gir det ekstra energi og glede i hverdagen. Da blir jeg også en bedre leder og selger, ektemann og pappa, avslutter Thorolf Rudolfsen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *