Etter 24 år i bilbransjen som selger, markedsfører og leder, solgte Steinar Rudolfsen seg ut i bilforretningen han var medeier i på Kongsvinger. Planen var å fortsette med noe annet enn bil. Da han fikk tilbud om å kjøpe bilforretningen på Herbergåsen, var han likevel ikke i tvil – han ville fortsette i bransjen. Dermed ble det til at han fortsatte med bilsalg noen år til. – Jeg kjente bilforretningen godt og så raskt potensialet i både butikken og de ansatte, sier Steinar Rudolfsen.
Ansatte ble med på eiersiden
Etter kort tid ble flere av de ansatte også med på eiersiden. Bilsenteret R2 har i dag fire aktive eiere, Thorolf Rudolfsen (tok over som daglig leder i 2008), Stian Granli (kundemottaker), Erik Granum (servicesjef) og Steinar Rudolfsen (medeier og styreformann).
Skapte visjonen FORNØYDE BILEIERE og lyktes
Sammen la vi en plan og skapte visjonen FORNØYDE BILEIERE. Siden da har Bilsenteret R2 jobbet mot ett og samme mål: Å bli best i nærmiljøet. – Som en liten forhandler som ikke ligger i nærheten av noe sentrum eller kjøpesenter, har vi hatt litt andre utfordringer. For oss har det vært avgjørende å gjøre en så jobb at kundene kommer igjen og igjen. Det har vi greid gjennom å skape gode personlige relasjoner, tillit og gjenkjennelse. Vi har lykkes i å ha valgt jungeltelegrafen som vår fremste merkevarebygger.
Synlig på flere lokale idrettsarenaer
Bilsenteret R2 er opptatt av nærmiljøet og er godt synlig på idrettsanlegg lokalt. På den måten får mange av de lokale som handler med oss en del av det tilbake til sitt idrettslag. En hyggelig historie var da en familie kom til oss, uten å vite hvilke bilmerker vi forhandlet, og ville handle fordi vi støttet så godt opp rundt breddeidretten.
Vi støtter breddeidretten lokalt og er både glade og stolte sponsorer lokalt i Nes.
Mange vil også ha den gode gammeldagse kundebehandlingen – et sted hvor en god bilprat kan tas over en kopp kaffe. Der har jungeltelegrafen hjulpet oss og vi får stadig nye kunder utenfor vårt nærmiljø.
Flere høythengende priser
Gjennom årenes løp og med målrettet arbeid og gode kunder, er Bilsenteret R2 blitt en forretning som har satt spor etter seg, både i inn- og utland.
Vi ble kåret til Årets KIA-forhandler i 2011, og en av de beste i Europa i 2007, forteller Steinar Rudolfsen. I tillegg har de fått utmerkelsen KIA Platium Awards, noe ingen andre i Norge har fått det tidligere. I 2015 ble Bilsenteret R2 også kåret til Årets bedrift i Nes.
KIA og Citroen
Bilsenteret R2 har i alle år vært en tro og lojal forhandler for KIA. KIA har hatt en eventyrlig utvikling og det har vært fantastisk moro å ha fått være med på å bidra til at KIA i dag er førstevalget til mange. Folk som allerede har hatt en KIA kjøper den igjen og igjen.
Tidlig I 2016 startet de også opp med den sterke merkevaren Citroen. – Med Citroen møter vi nye spennende kundegrupper hver dag. Citroen har et stort marked med sine populære, og ikke minst fleksible varebiler. Firmabilmarkedet er et stort og spennende marked vi nå er glade for å være inne på med Citroen.
Godt rustet for morgendagens utfordringer
Det å etablere noe og sette målsettinger sammen med engasjerte medarbeidere for så å lykkes, er for meg en enorm lykkefølelse, sier Steinar Rudolfsen.
Jeg ser at kundene er fornøyd med den totalvaren vi som bedrift leverer – da er de tankene vi har om drift riktige. Med vår målsetting og plan vet alle hvor vi skal. Det er viktig også for kundene som møter oss.