Da Årnes Elektro skulle gå til innkjøp av sin nyeste firmabil tenkte de annerledes. – Vi har mye administrasjonskjøring og ønsket oss en lettkjørt bil, samtidig som den skulle være et miljøvennlig og pålitelig alternativ, sier daglig leder Kristian Smedsrud. – Valget falt derfor på en KIA Soul Electric som vi handlet på Bilsenteret R2. Det har vi ikke angret på.
– Vi er ofte ute både på befaringer og internkontroller, hvor vi ikke trenger å ha med mye verktøy og utstyr, sier Smedsrud hos Årnes Elektro. Det avgjørende spørsmålet var da om vi trengte ytterligere en stor bil. Nei, det var vi alle enige om at vi ikke hadde behov for.
Jo mer vi tenkte og snakket sammen om hva en ny firmabil skulle være for oss – jo sikrere ble vi. Det måtte bli en elbil. Jan Ingar Veidahl som bruker Soul’en mest er kjempefornøyd med bilen. Han er mye ute på internkontroller, og da er det ikke stort mer enn måleinstrumenter, termokamera og PC han trenger å ha med.
Perfekt bil til administrasjonskjøring og nydelig å kjøre, sier Jan Ingar.
Vårt bidrag i miljøutfordringene
Fokuset på miljøvennlige løsninger ser vi i alle bransjer, sier Smedsrud. Vi i Årnes Elektro ønsker å ta miljøutfordringene på alvor og bidra på en positiv måte for miljøet. Å ta seg til og fra kunden med elbil er en utmerket måte å bidra på. Nå ser vi hvor mange mil vi faktisk kjører hver dag uten å forurense. Dette gir oss inspirasjon og bidrar til at vi blir mer miljøbevisste i alt vi gjør og foretar oss – både privat og i jobbsammenheng.
Jeg kjører også KIA Soul Electric privat, en bil jeg har vært og er kjempefornøyd, sier Veidahl. Også den ble kjøpt på Bilsenteret R2. Hos Thorolf og teamet på Bilsenteret R2 blir vi godt ivaretatt og service’n – den er helt i toppklasse.
Med fokus på el-miljø
For oss er det viktig at de vi handler med forstår vårt behov. På Bilsenteret R2 er de alltid opptatt av at bilene vi skal kjøpe skal fungere optimalt for oss som skal bruke dem i jobb. De setter seg nøye inn i bruksmønsteret vi beskriver og anbefaler bil ut fra det.
Vi får alltid gode råd fra Bilsenteret R2 og anbefaler gjerne andre til å handle bil der. Det unike med dem er at de ikke for enhver pris gir de rådene de tjener mest på. Måten de skaper fornøyde og lojale kunder er å forstå kundenes behov. Det gjør de alltid.