KIA Niro Electric i rute til november

Vi på Bilsenteret R2 fortsetter nedtellingen. Men nå begynner lanseringen for KIA Niro Electric å nærme seg. 2. oktober er det Europapremiere og de første bilene kommer til Norge i november, sier Thorolf Rudolfsen. – Med andre ord; KIA Niro Electric er i rute!

Denne elbilen får så mye som 204 hestekrefter og 395 Nm dreiemoment. Så snart vi har bilen i butikken gir vi deg beskjed. Dette blir utvilsomt en interessant og spennende høst for elbilmarkedet. Vi gleder oss!

Hva er det folk spør om?

Jo nærmere vi kommer lansering og levering til Norge, jo flere spørsmål kommer, sier Thorolf. Det er utrolig gøy. Det er tre ting som går igjen: hengerfeste, ladesystem og farger.

Interessen for KIA Niro Electric holder seg høy og vi får mange spørsmål om dagen, sier daglig leder Thorolf Rudolfsen.

Når det gjelder hengerfeste vet vi at det fortsatt kjøres tester, så noe klart svar på om den kommer med det i år kan vi ikke gi.

Som ladesystem er det Combo Charging system (CCS) den kommer med.

Jeg skjønner godt at folk er opptatt av farger – det er jeg også, sier Thorholf. Det vi foreløpig vet er at Niro Electric kan leveres i 10 ulike farger. De 1000 første bilene er «First Edition» og leveres i 4 ulike farger.

God plass og oversiktlig instrumentpanel. (Foto er hentet fra KIA.no).

Leveres med stor batteripakke

Rekkevidden blir på hele 485 km etter den nye WLTP-standarden med batteriet på 64 kWh. Dette gjør Niro Electric til en av de aller beste på markedet hva gjelder rekkevidde.

Den minste batteripakken på 39,2 kWh ville ikke vil ha varmepumpe, noe vi ser som en nødvendighet i Norge. Uten varmepumpe ville rekkevidden blitt vesentlig redusert på vinterstid. Derfor vil KIA Niro Electric kun komme med den største batteripakken til Norge.

Eksklusive førsteutgave

De 1000 første bilene som leveres vil være såkalt «First Edition», med masse utstyr. 4350 har så langt reservert bilen i Norge. Kia lister opp følgende, som standard på First Edition:

  • LED hovedlys
  • Oppvarmede seter foran og bak
  • Ventilerte seter foran
  • Oppvarmet ratt
  • Blind-Spot Collision Warning
  • Trådløs lading for mobiltelefon
  • 8’’ navigasjon
  • Kraftig JBL lydanlegg med subwoofer
  • Lane Following Assist
  • 17’’ aluminiumfelger
  • Smart Key
  • Forward Collision-Avoidance Assist
  • Smart Cruise Control
  • Takrails for montering av Kia originalt takstativ
  • Soltak

Stort bagasjerom

Bagasjerommet blir på 451 liter, som er større enn mange andre elektriske biler (Kona: 332-373 liter, Leaf 40 kWh: 435 liter).

Litt lenger enn dagens utgave

Vi har også fått bekreftet at Niro Electric blir litt lenger enn dagens utgave. Målene på Niro Electric er 4375 mm lang, og akselavstand er 2700 mm. Dette gir god innvendig plass. Den har 16 liter større bagasjerom enn Leaf, og også mer plass i baksetet og større skulderplass.

Har du spørsmål om KIA Niro Electric – kontakt oss gjerne, eller:

Du har kanskje også lyst til å lese:

07.06.18: Kia Niro Electric med attraktiv SUV-design og god rekkevidde (MyNewsdesk.no)

02:02:18: KIA Niro Electric – den nye super-elbilen.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *