KIA e-Soul – kjøreglede til 1000

Vi på Bilsenteret R2 liker alt ved KIA e-Soul. KIA e-Soul er så moderne, og har så lang rekkevidde at det er en fryd å anbefale den, sier Bilsenteret R2s daglige leder, Thorolf Rudolfsen og selger Rune Sjøli. … Og for en kjøreglede!

Når vi nå har KIA e-Soul i butikken har jeg, og flere av oss i butikken prøvekjørt, opptil flere ganger, og den har alt vi drømte om på forhånd, både av utstyr, kjøreegenskaper og rekkevidde. Den er kort og godt veldig tøff og røff, med sitt karakteristisk KIA-design. – Den er også så romslig at den fint vil fungere som bil nummer en.

Foto er hentet fra kia.no.

Her, på kia.no, kan du bygge din e-Soul.

Jeg gjentar det jeg sa omtrent på samme tid i fjor, sier Thorolf:

Spesielt godt liker jeg at de har tatt vare på det spenstige, litt særegne, firkantede designet, samtidig som den er blitt mer aerodynamisk. Og selvfølgelig, de to batteripakkene. Les hele saken «Liker alt ved nye KIA e-Soul her».

 

Foto er hentet fra kia.no

Om du vil vite mer om, se på, eller prøvekjøre KIA e-Soul – kontakt oss her.

Om du har lyst til å lese mer om KIA e-Soul, har vi samlet noen lenker til hva bilpressen har skrevet om KIA e-Soul:

NAF og Motor:

NAF og Motor har testet ladehastigheten på 20 populære elbiler under vinterlige forhold. Om KIA e-Soul skriver de blant annet at bilen ladet fra 8 prosent til 80 prosent på 60 minutter. Les hele ladetesten her.

Motor:

Skjønnheten kommer innenfra på bilen som har beholdt sitt karakteristiske utseende, men som nå er blant de beste på rekkevidde, skriver Motor om KIA e-Soul.

Motor har i en tidligere testkjørt bilen 478 kilometer – og med noen betryggende prosenter i bakhånd – uten å lade.

E-Soul er altså en bil som leverer det den lover under gunstige forhold og som har normalt redusert rekkevidde i takt med kuldegrader og belastningsgrad. Dette er inntrykket vi har av alle elektrifiserte biler fra Kia. Les hele omtalen på motor.no.

Norsk elbilforening:

Kia dobler i praksis både batterikapasitet og rekkevidde ved lanseringen av andre generasjon helelektrisk Soul, skriver elbil.no. Her kan du lese hva elbil.no skriver om KIA e-Soul.

Broom:

Andre generasjon ble lansert i mars i fjor og har både vokst og blitt en mer påkostet bil. Ikke minst fikk den også en kraftig økning i rekkevidde. Det bidro til høy interesse fra norske kunder.

Bilen kan leveres med to batteripakker: 39,2 kWt batteri gir inntil 276 kilometer rekkevidde. 64 kWt batteri betyr rekkevidde på inntil 452 kilometer. Her, på broom.no kan du både lese om KIA e-Soul og se video.

Bil- og Motorbloggen:

Da Bil- og Motorbloggen prøvekjørte KIA e-Soul 2020 for første gang i fjor skrev de: På veien er nye e-Soul så typisk Kia at jeg nesten føler jeg har kjørt den før, selv om det ikke er tilfelle. Det er 64-utgaven med 204 hestekrefter vi kjører her, signalisert ved røde bokstaver på bakluka, og den er, ikke uventet, svært kvikk. 0-100 km/t går på friske 7,6 sekunder, og betyr at bilen gir det lille ekstra du egentlig ikke trenger, men som likevel føles så riktig. Les hele omtalen på Bil- og Motorbloggen her.

 Om du vil vite mer om, se på, eller prøvekjøre KIA e-Soul – kontakt oss her.

Vi omtalte også KIA e-Soul i fjor – før den kom i butikken. Også i den saken refererte vi til hva bilpressen mente om bilen. Les «Nye KIA e-Soul kan snart sees i butikken» her».